jak sobie radzić z bólem pleców cz.2
Dodane przez hipokrates dnia Wrzesień 21 2014 15:37:33
Hipokrates
Jak sobie radzić z bólem pleców cz.2
Prowadzenie samochodu-
Utrzymuj kolana i biodra na jednym poziomie
Siedź prosto
Podłuż małą poduszkę pod dolny odcinek kręgosłupa , między plecy a oparcie fotela , prowadź trzymając obie ręce na kierownicy
Obracanie się:
Obracaj się wykonując małe kroki
Nie skręcaj tułowia
Podnoszenie przedmiotów
Trzymaj plecy prosto
Podnoś rzeczy kucając i noś je trzymając blisko ciała
Nie trzymaj rzeczy wyżej niż poziom twoich ramion
Uważaj by nie skręcać tułowia
Kręgosłup potrzebuje odpoczynku i relaksacji . Polecamy poniższe ćwiczenia by zmniejszyć ból Twoich pleców każde ćwiczenie powtórz kilka razy:
Skłon do tyłu : stań w wygodnej pozycji, rozstaw lekko stopy, połóż ręce na biodrach i odchyl się w tył kilka centymetrów na około 5 sekund
Skłon do przodu: pochyl się do przodu siedząc na krześle, opuść głowę na kolana , pozostań tak przez 30 sekund.
Odpoczynek z podparciem pod nogi : połóż się na dywanie lub kocu , ugnij kolana, ułóż ręce wzdłuż tułowia, połóż stopy i łydki na kanapie lub krześle, pozostań tak przez 5 – 15 minut.
Unoszenie miednicy : połóż się na plecach , ugnij kolana , stopy postaw płasko na podłodze , lekko unieś miednicę na 5-10 sek
Koci grzbiet : wykonaj klęk podparty , wypchnij w górę plecy , opuść głowę i szyję tak , by widzieć swoje kolana, pozostań tak 5 sek.
Podnoszenie tułowia: połóż się na brzuchu skieruj czoło w dół, ręce połóż na podłodze przy głowie, nie odrywając bioder od podłogi unieś się na łokciach, unieś klatkę piersiową , patrz na wprost , nie patrz w górę , by nie wyginać szyi , pozostań tak przez 5 sek i ponownie połóż się na podłodze.
Przyciąganie kolana do klatki piersiowej :połóż się na plecach , ugnij kolana , stopy płasko na podłodze , unieś prawe kolano do klatki piersiowej , umieść obie ręce pod kolanem przyciągając nimi kolano, pozostań tak 5 sek.
Przechylanie kolan na boki:połóż się na plecach , ugnij kolana, złączone kolana przechylaj raz w lewą raz w prawą stronę, tak daleko jak możesz

Biuletyn powstaje dzięki Fundacji Zdrowie Publiczne w Wielkopolsce KRS 0000346768
Pomagamy chorym w regionie Gniezna i okolic prosimy także Państwa o pomoc i przekazanie 1% podatku na KRS 0000346768