jak sobie radzić z bólem szyi
Dodane przez hipokrates dnia Wrzesień 21 2014 15:40:08
Hipokrates
Jak sobie radzić z bólem odcinka szyjnego kręgosłupa
Objawy choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa w odcinku szyjnym:
Ból zlokalizowany w okolicy karku , górnej części pleców,
ból może promieniować do ręki lub głowy ,
mrowienie lub drętwienie odczuwalne w ręce
Kilka minut codziennego rozciągania sprawi, że mięsnie Twojego kręgosłupa będą bardziej elastyczne i zmniejszą jego obciążenie. Polecamy poniższe ćwiczenia, każde powtórz kilka razy:
Zbliżanie łopatek- Stań lub usiądź , unieś dłonie tak by znalazły się na wysokości uszu , napnij mięśnie i zbliż do siebie obie łopatki, pozostań tak 3 sek.
Wzruszanie ramionami- stań lub usiądź , ręce opuść wzdłuż tułowia, unieś barki w kierunku uszu, pozostań tak 5 sek ,a następnie opuść barki
Przechylanie głowy na boki- stań lub usiądź , przechyl głowę w prawą stronę tak , by zbliżyć prawe ucho do prawego barku, pozostań tak 5 sek. i wyprostuj głowę. Powtórz ćwiczenie w lewą stronę.
Skręty szyi – stań lub usiądź , obróć głowę w prawą stronę tak daleko jak możesz , wytrzymaj 5 sek. i wróć do pozycji patrzenia na wprost , rozluźnij się , a następnie powtórz ćwiczenie obracając głowę w lewą stronę.

Jak zapobiec chorobom kręgosłupa?
Ćwiczenia wzmacniające tułowia pomogą Ci zapobiec chorobom i urazom kręgosłupa. Powtórz ćwiczenia kilka razy:
Opuszczanie i unoszenie tułowia wzdłuż ściany- stań przy ścianie , oprzyj o nią tułów , rozstaw lekko stopy, wysuń lekko stopy do przodu na odległość ok. 30 cm od ściany, ułóż dłonie na udach, powoli opuszczaj tułów wzdłuż ściany, aż do pozycji, w której twoje kolana znajdą się nad kostkami. Wytrzymaj tak 5 sek , następnie unieś tułów nie odrywając pleców od ściany.
Brzuszki- połóż się na plecach ugnij kolana , stopy postaw płasko na podłodze, skrzyżuj ramiona na klatce piersiowej , używając mięśni brzucha unieś głowę i ramiona kilka centymetrów nad podłogę.pozostań tak 5 sek , opuść głowę i tułów na podłogę.
Unoszenie łokcia w kierunku przeciwległego kolana- połóż się na plecach , ugnij kolana, stopy postaw płasko na podłodze, ułóż ręce splecione na karku, łokcie rozłożone szeroko, używając mięśni brzucha , unieś prawy łokieć , w kierunku lewego kolana, aż do pozycji półsiedzącej pozostań tak 5 sek. Odpocznij i powtórz ćwiczenie unosząc lewy łokiec w kierunku prawego kolana
Unoszenie tułowia- połóż się na brzuchu, ręce ułóż wzdłuż tułowia, unieś tułów i głowę nad podłogę tak wysoko jak możesz nie podnosząc rąk z podłogi. Pozostań tak 5 sek i opuść tułów na podłogę, odpocznij i powtarzaj.

Biuletyn powstaje dzięki Fundacji Zdrowie Publiczne w Wielkopolsce KRS 0000346768
Pomagamy chorym w regionie Gniezna i okolic prosimy także Państwa o pomoc i przekazanie 1% podatku na KRS 0000346768